نوع مقاله : علمی- پژوهشی

نویسندگان

چکیده

در این مقاله، سطح رضایت گردشگرانی که برای نخستین بار به اصفهان سفر می‌کنند، در مقایسه با آنها که این سفر را تکرار کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته است. نوشتار حاضر حاصل یک مطالعه‌ی میدانی است و 160 تن از گردشگران خارجی، که در طول سال 1382 به اصفهان سفر کرده‌ بودند، به‌طور اتفاقی انتخاب شده و پرسشنامه‌ای مفصّل نزد ایشان تکمیل شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که سطح رضایت خاطر گردشگرانی که سفر به اصفهان را تکرار نموده‌اند، پایین‌تر از آنهایی است که برای نخستین بار چنین سفری را تجربه می‌کنند. پژوهشگران، با استفاده از نظریّه‌ی عدم تأیید انتظارات، دلایل چنین نتایجی را مورد بررسی قرار داده و آنها را با واقعیّات منطبق دانسته‌اند.
کلید واژه‌ها: گردشگری، رضایت مشتری، نظریه عدم تأیید انتظارات، تجربه سفر، اصفهان.

CAPTCHA Image