اهداف: شهرداریها از رویکرد وظیفهمحور بهسمت رویکرد بازارمحور، مشتریمدار و مشارکتکننده در فعّالیتهای اقتصادی در قالب مشارکت با سرمایهگذاران بخش خصوصی در احداث پروژههای مشارکتی، بهمنظور دستیابی به درآمدهای پایدار روی آوردهاند. دراینمیان، اعتماد سرمایه-گذاران به شهرداری در تداوم این حرکت، بسیار اساسی است. هدف این مقاله سنجش اعتماد سرمایهگذاران پروژههای مشارکتی شهرداری مشهد به شهرداری مشهد با ملاحظۀ 9 شاخص در 38 پروژه میباشد. روش: روش تحقیق توصیفی ـ تحلیلی و ابزار گردآوری اطّلاعات، پرسشنامه است. برای تحلیل دادهها نیز از نرمافزار SPSS استفاده شده است. جامعۀ آماری نیز کلیۀ سرمایهگذاران در پروژه-های مشارکتی شهرداری مشهد میباشند و حجم نمونه نیز برابر با کلیۀ این سرمایهگذاران میباشد. یافتهها/نتایج: برای سنجش این متغیّرها در ابتدا، معناداری شاخصها از طریق آزمون کای-اسکوئر بررسی و مشخّص شد که پاسخها با سطح معناداری 99 درصد درمورد متغیّرهای خیرخواهی، سهیمکردن و اهمّیت دیدگاه مشتریان معنادار نمیباشند. همچنین شاخصهای تمایلات همکاری-جویانه، پیشبینیپذیری، اعتبار و صداقت، صلاحیت، کیفیت مدیریت و صراحت بهعنوان عوامل مؤثّر بر جلب اعتمادِ سرمایهگذاران به شهرداری شناخته شدند. نتیجهگیری: ارتباط میان اعتماد به شهرداری و تمایل به مشارکت سرمایهگذاران با استفاده از آزمونهای همبستگی پیرسون و کندال تائوسی سنجیده شد که این ارتباط، در سطح 99 درصد معنادار است.